Interview met een productanalist

De taken van een productanalist hangen af ​​van het feit of hij met een afgewerkt product werkt of het helemaal opnieuw op de markt brengt. In het eerste geval is een audit en verbetering van het metrics-systeem vereist, en in het tweede geval kan hun volledige aanpassing nodig zijn, die zal beginnen met een algemene analyse van de markt, de acties van concurrenten en bestaande ontwikkelingen. In dit geval zal de productanalist ook de keuze van technologieën beïnvloeden.

Een analist moet achter klantgegevens kijken, zich laten leiden door de behoeften van de doelgroep, technologieën begrijpen, weten wat programmeertalen zijn en welke taken ze oplossen, de missie begrijpen van de producten waarmee hij werkt.

De conclusies die de analist uit de gegevens trekt, zijn nodig om hypothesen voor productverbetering te formuleren. Dan komt de beurt aan het schrijven van technische specificaties voor ontwikkeling. Het is misschien niet technisch gedetailleerd, maar het is noodzakelijkerwijs implementeerbaar.

A / B-testen is een essentieel onderdeel van het werk van een productanalist. Om de meest effectieve versie van het product te behouden, moet u voortdurend verschillende hypothesen testen.

De analist communiceert onderzoeksresultaten naar developers, designers, marketeers en andere collega’s, dus zijn communicatieve vaardigheden moeten voldoende ontwikkeld zijn.

Tools die handig kunnen zijn voor productanalisten: Tableau, Python, Excel, SimilarWeb, Google Analytics, analytics-systemen voor mobiele applicaties, scripttalen. Kennis van wiskundige statistiek en de principes van tools voor prestatiemarketing komen goed van pas.

De productanalist is de “ogen” van de productmanager, zijn eerste bondgenoot bij het zoeken naar anomalieën of hiaten die het spel kunnen veranderen. Terwijl ik belanghebbenden interview, castdev doe, op zoek ben naar onthullingen in concurrentieanalyse, zoekt de analist naar onthullingen in cijfers.

Een analist is in de eerste plaats een wetenschapper, terwijl een productmanager een ondernemer is. Dit is naar analogie: SRT is een ingenieur.

Als wetenschapper moet de analist kunnen omgaan met de meest uiteenlopende tools waarmee hij de gegevens over de gebruiker en zijn gedrag uitgebreid kan onderzoeken. In mijn ideaal is een productanalist in de eerste plaats een onderzoeker, bij voorkeur een wiskundige. Redelijk ijverig om de taak te voltooien. Matig proactief om te zoeken naar anomalieën en antwoorden op zijn eigen vragen over het product en de gebruiker. Dit is een teamspeler die de vergadering zal binnenstormen met de woorden: “Laten we je komen laten zien dat het dringend is.”

Vragen:

  • Vertel ons over het product waaraan u heeft gewerkt.
  • In welk ontwikkelingsstadium was het product?
  • Welke functies stelde u voor om te implementeren, en waar liet u zich door leiden toen u ze voorstelde?
  • Wat waren de belangrijkste en meest onthullende statistieken voor jou?
  • Hoe zag uw verkooptrechter eruit?
  • Hoe vaak heb je A / B-tests gedaan?
  • Waren er hypothesen waarin u geloofde, maar die onjuist bleken te zijn, en waarom?
  • Met welke afdelingen / collega’s heb je constant contact gehad?
  • Hoe communiceerde u met de ontwikkeling?
  • Heb je ervaring met het zelf voorbereiden van TK?
  • Ben je basis of gevorderd in programmeertalen?
  • Welke tools voor gegevensanalyse en visualisatie gebruikt u?

global recruitment

https://www.globalrecruitment.info/

Dit vind je misschien ook leuk...